Pratkvarn & retsticka

Vi har en pratkvarn i familjen vid namn Leo. Han pratar o pratar o pratar om allt o ingenting. Det är inte ofta han är tyst.. det är roligt att han pratar så mycket o har så mycket att säga, men ibland kan det bli liite jobbigt o det blir att man sitter o säger "ja.." nej.." jaha.." okej.." för att man inte riktigt orkar lyssna på Allt den lilla mannen har att säga.. hehe.. sen har han kommit in i en härlig period då han säger emot allt o gärna bara skrattar åt en när man är allvarlig o säger till på skarpen, härmas är tydligen oxå kul.. allt för att retas.

Igår var vi äntligen iväg o fick svinsprutan. Kevin o jag fick på skolan och Leo fick vi åka upp till kronoparken med. Än sålänge har det gått bra, Kevin hade ont i armen igår men Leo har inte sagt ett dugg om det, jag har oxå lite ont i armen, men inget som inte går att hantera :-) Dom var såå duktiga när sprutan skulle tas, inte ett pip. Kevin ska ju till o med vara med o titta även om skolsköterskan försökte distrahera honom o få han att titta åt ett annat håll :-)

Just nu ligger Leo uppe i sin säng o gnäller. Han har blivit bortskämd med att få somna i våran säng eller att man ligger hos honom tills han somnar, allt för att han är så mammig o blir såå lessen när jag åker o jobbar på kvällarna. Han är så förtvivlad o måste ringa till mig o prata när jag gått utanför dörren. Men nu när jag är ledig så vill jag gärna att han iaf somnar själv i sin egen säng. Sen om han vill komma in till oss på natten så får han det.

Jag har gått runt med huvudvärk i tre dagar nu, samt varit väldigt trött o hängig o jag har inte gjort många knop på dagarna, mest legat i soffan o halvsovit. Nu känns det dock bättre o jag hoppas hoppas att det vill ge med sig snart.

Idag fyller min underbart goa mamma år. Så stor Grattiskram till henne!!! :-)


Nu över till soffan o Leo har äntligen tystnat.. undrar om han somnat?!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja, jo, Leo pratar ju lite... Skönt att ni har fått vaccinet mot grissjukan äntligen! Kramis

2009-11-25 @ 22:07:14
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hihi, så det pratas mycket där hemma =) Kul! =)

Hoppas du mår bättre snart gumman!

Och grattis till din mamma! =)

Kram!

2009-11-25 @ 22:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0