Frisk för att vara sjuk

Ja man behöver nog vara frisk för att kunna orka med att vara sjuk. Jag blir galen på att jag inte kan få rätt hjälp nångång. Har ringt runt hela morronen för att få tag på nån som kan hjälpa mig, men ingen verkar kunna det. Om jag bara hade en egen personlig läkare så kunde jag ringa till den, men nej.. man ska bli runt skickad till en massa olika så man inte har nån att kontakta när man verkligen behöver det :-( Nu sitter jag o väntar på att min kurator ska ringa upp mig om hon nu har tid. Chefen ligger ju på o vill ha svar han oxå såklart.. känner mej bara stressad o vilsen.
 
Jag fick iaf tag på en snäll sköterska som hjälpte mig att se om den där puckoläkaren från i fredags hade skrivit nåt sjukintyg eller inte. Hon såg att han hade skrivit att jag skulle va sjukskriven till den 25/3 men hon kunde inte se om han hade skrivit nåt intyg.. hur vilset kan det bli.. men hon skulle iaf kolla upp det.

I söndags var vi ut till skutberget. Det va jättefint väder och barnen tyckte det va jättekul. Vi hade med oss varm oboy o smörgåsar. Mys :-)

Igår var jag iväg på jobbintervju på karolinen, kommunen som anordnar om sommarjobb.. vi får väl se hur det går, man skulle väl få reda på nåt runt maj tror ja.

Idag är det oxå jättefint väder, man borde gå ut o gå eller nåt.. såg när jag kom hem från dagis imorse att det hade börjat komma upp lite vårblommor i rabatterna.. härligt!! Jag längtar så mycket efter våren o sommaren.. o lite härlig värme!! :-D

*håll tummarna för att min kurator ringer snart o kan hjälpa mej* behöver lite framgång känner ja o inte bara motgångar.

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag håller mina tummar hårt.

Det är sorgligt att du inte kan få en egen läkare.

Och det är som du skriver att man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

Kramar om

2009-03-17 @ 11:21:56
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0