Avslutningsfest

Idag har Kevin varit på avslutningsfest för 6-åringarna på dagis. Jag har svårt att förstå att han ska sluta där o börja skolan till hösten. Det kändes verkligen som skolavslutning när jag kom o hämtade honom o vi fick ta med oss en massa fina tavlor, teckningar o pyssel. Han kommer börja på fritids den 3/8 så fram till semestern som börjar v. 29 får han gå kvar på Regnbågen.


såna här fina saker får man
med sig hem :-)

Fröknarna har gjort en jättefin bok med massor med bilder som dom tagit under åren som gått, jättekul att få med sig.


En söt dinosaurie gjord
av pärlor.


Dom har hållt på väldigt mycket med
konst o akvarellmålning på förskolan.


Åkte ut till Mosaren o visade barnen vart jag brukade bada när jag va liten, det tyckte dom va spännande. Tyvärr för kallt för att bada, men att kasta stenar i vattnet o spana på småfiskar är minst lika skoj :-)

Vi hade självklart lite fika med oss :-)


I onsdags var vi till Lekstunden tillsammans med Madeleine o pojkarna. Det va väldigt skoj, barnen busade o hade sig. Sen gick vi till McDonalds o åt lite mat.
Jag o barnen tog sen bussen ner till stan o gjorde lite ärenden. Det va längesen vi åkte buss så barnen tyckte det va sååå spännande
 

Provade ett nytt recept idag, en jättegod kycklinggryta. Den rekomenderar jag er verkligen att prova. Barnen tyckte oxå den va god o då är det ju extra kul ;-)
Recept här


Imorron ska vi åka ut till pappa under dagen o sen på kvällen ska vi gå ut till farmor som fyller år o fira henne.
Bara två dagar kvar på min ledighet sen är det jobb igen. Det har varit riktigt skönt den här veckan även om vädret hade kunnat va liite roligare.. typ lite mer sol o värme.

Nu ser jag att Leo har somnat i soffan. Det va tydligen jobbigt att äta godis o titta på Monsters inc. :-)

Hoppas ni får en fin o bra helg!!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fina saker Kevin gjort!

Jag har oxå fått en massa teckningar och saker som Oliwer har gjort på dagis. Det känns spec att det är snart slut på dagis.

Jasså så ni tog er en tur till satn sen iaf ;)

Fint av dig att ta med barnen dit du bruka bada som liten. Du är en toppen mamma, du vet det va??

Kramis!!!!!!!

2009-06-12 @ 19:46:16
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad mycket fint Kevin har gjort!

Jag stämmer in i vad Madeleine skrev. Du är verkligen en superfin mamma som hittar på massa kul för dina barn!!

Kraaaaaam!!

2009-06-14 @ 09:20:37
Postat av: Syrran

Tänk att Kevin är så stor =)



Bryggan är i alla fall i - det är väl ett tecken på sommar?



Kram

2009-06-15 @ 20:34:47
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0