Första skoldagen och 4års besiktning

Så va den stora dagen här. Kevin började förskoleklass idag. Han var så förväntansfull imorse, tjatade o tjatade på oss att vi skulle gå, han ville ju inte komma försent :-) Leo o jag satt med i klassrummet dom första 30-40 minuterna o fick lite information. Barnen fick varsin glass o när det va dags för rast fick vi föräldrar gå. Dom gick nästan heldag, 9-13.30 o Kevin tyckte att det hade varit jättekul när jag kom o hämtade honom igen. Han har sin kompis från dagis med sig, o dom leker så bra ihop, en jättefin o lugn grabb, så det är skönt att veta.

Leo o jag har varit till Bvc för den stora 4 årskontrollen. Taltest, rittest, hörseltest, syntest o lite andra kollar. Han klarade allt galant, kunde tom skriva sitt namn lite grann, inte i ordning o så, men det syntes vilka bokstäver det va.

Så jag är en stolt mamma till två underbara pojkar idag (ja, o alla andra dagar oxå såklart, men lite extra just idag).

Kevin har sån otroligt jobbig växtvärk i sina ben, han har så ont så ont o värst är det på natten. Inatt kunde han inte sova för att det gjorde såå ont. Så han är väldigt trött idag. Nu har vi iaf kommit på att det hjälper lite när man lägger en varm vetekudde på det onda stället. Det blir kanske en lång grabb ;-)

Denna jobbiga förkylning jag åkt på verkar äntligen ge med sej. Den har varit seg o utdragen, inte viljat ge med sig, men nu känner jag mig lite piggare, bara lite hosta o snuva kvar.

Det är två trötta barn som ligger i soffan här. Det är så fint väder ute så det känns hemskt att sitta inne, men dom orkade inte, så man kan ju inte tvinga dom o vi har ju varit ute lite förut idag så det får väl gå. Får ta o sätta mig på balkongen en stund, skulle inte förvåna mig om dom slocknar här snart.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Du kan va superstolt både över dig själv o dina goa barn! Bra att Leo gick igenom - hade ju varit trist att få 2:a på honom... ;)



Kramis

2009-08-20 @ 18:45:14
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Mia

va spännande att börja skolan =) du ska vara stolt över dina barn ;) dom verkar så mysiga =D

kramiz

2009-08-20 @ 22:01:42
URL: http://matildasmammut.blogg.se/
Postat av: Mormor.

Ska bli mysigt när de kommer hem till mig på lördag

Kram på er! :)Från en jätte stolt mormor

2009-08-21 @ 16:03:50
Postat av: Cissi

Vad kul att det gick så bra för Kevin i skolan! =)

Hoppas värken i hans ben släpper snart!!

Du ska verkligen vara stolt över dina söta barn!!!

Och du är en toppenmamma vännen!

2009-08-23 @ 23:24:21
Postat av: Jenny Ölmebo

halloj där.

dags för en uppdatering nu ;)



kraaaaaaaaaaaam

2009-10-13 @ 08:54:07
URL: http://mrsolmebo.blogg.se/
Postat av: Emma

nu får du allt uppdatera lite :) om flytten och helgen tycker jag =)

2009-10-25 @ 18:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0