Knäck och julgransklädning

Heter det så... julgransklädning?! *funderar*

Sitter här o väntar på att knäcken ska koka klart så jag kan hälla upp det i formarna. Ska bli så gott. Förra året blev det inte att jag gjorde nån knäck så det va extra mycket längesen jag åt knäck *s*
Tänkte göra lite ischoklad oxå men vi får se om jag orkar idag, annars får det väl bli imorron.

Idag började vi dagen med att åka o storhandla/julhandla. Det va mycket folk som va ute o handlade, o som vanligt när det blir sådär mycket folk får jag lite lätt panik o det snurrar bara i huvvet o jag kan inte tänka klart. Men handlat blev det iaf o det är såå skönt att ha det gjort.

Sen har jag städat här hemma så nu är det fint, ska bara julpynta det sista här sen o ikväll ska vi klä granen. Behöver jag säga att barnen har längtat efter denna dag?! *s* Det ska bli väldigt mysigt att få upp den (ja, vi kör med plastgran), det blir så fint.

Kevin går runt o räknar ner dagarna till julafton, jag tror han längtar lite smått. Igår rensade vi bland barnens leksaker o det va inga som helst problem med det inte. Vi fick ihop en full flyttkartong o en halv pappersåse med leksaker som dom inte använder så mycket längre. Jag sa att vi skulle rensa bort lite av det som dom inte leker så mycket med eftersom tomten kanske har med sej lite nya leksaker, man vet ju lixom aldrig :-)

Sådär då va knäcken i formarna o står nu i kylen. Jag förstår inte varför man har envisats i alla år med att fylla knäckformarna med sked, det blir ju så kladdigt o jobbigt. Det går ju så mycket enklare om man häller över smeten i en liten tillbringare o sen häller rätt ner i formarna. Får tacka tjejerna på Babyboom för tipset!! :-)

Nu sitter grabbarna o tittar på Nalle Puh, så det är lugnt o skönt för tillfället. Annars har dom hållt igång hela dagen idag, massa bus o svårt är det tydligen att lyssna på vad mamma o pappa säger.

Imorron kommer min mamma, min syster o hennes sambo hit på lite adventsfika, ska bli mysigt!!

På måndag ska jag äntligen till kuratorn igen.. känner att jag har endel att prata om denna gång, mycket funderingar o så har det ju varit rätt mycket ångest dom senaste dagarna. Var iväg o fick mitt frikort i fredags så nu slipper jag betala för besöken ett bra tag framöver *skönt*

Dags att återgå till julpyntandet!!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Carita

Godkväll!

Förstår att barnen längtar efter jul, här är det med nedräkning. Man får höra ett antal gånger per dag hur många dagar det är kvar. Inte en chans att man kommer att missa julafton när man har barn. :-) Gullungar.



Jag vill passa på att önska dig och familjen en riktigt God Jul. kram från Carita.

2008-12-21 @ 21:43:03
URL: http://imraskrypin.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad mycket du gjort i helgen! Du är så duktig gumman! Vad gott med knäck!! Hoppas ni hade det trevlig igår. Och hoppas att det går bra hos kuratorn idag! Jag tänker på dig! Många kramar!

2008-12-22 @ 07:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0