Julmys

Sådär, nu sover äntligen Leo. Han hade lite svårt för att somna ikväll så jag fick sitta brevid honom tills han slocknade. Kevin somnade fort han.

Helgen har varit riktigt mysig, mycket julmys har det blivit.
I lördags var jag och barnen först till sportskolan som Kevin går på, dom skulle få prova på friidrott och så fick dom även sina efterlängtade t-shirtar, som han (o alla andra barn) har väntat på länge länge :-)
Sen bar det av till Madeleine o hennes grabbar. Hon bjöd på väldigt god mat och sen skulle vi julpyssla med barnen. Kevin tyckte det va jätteroligt att pyssla, medans Leo inte riktigt hade tålamodet till o sitta still, men en liten tomte fick han allt till :-)
Sen gick vi ut så barnen fick springa av sej lite i snön o åka pulka. Det är nog minst lika kul för barnen som för oss mammor, det är verkligen kul att se lyckan i dom små grabbarna o det är även kul att åka med några gånger *s*

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder på pysslet vi gjort.
Kevin´s tomtar och snögubbar:
Kevin´s tomtar och snögubbar.

Leo`s snögubbar:
Leo´s snögubbar

och mina tomtar:
Här kommer min tomte o tomteflicka ;-)

I söndag´s var vi hemma hela dagen, vi städade lite o sen bakade vi pepparkakor och gjorde ett pepparkakshus. Pepparkakshuset va inte lätt att göra, men det gick till slut. Sambon fick sätta ihop det och jag dekorerade det (det roligaste *s*) Så det blev väl rätt bra för att vara första gången tycker jag :-p
Här kommer pepparkakshuset:
Vårat fina pepparkakshus! :-)

Här är Kevin och Leo i full färd med pepparkaksbaket:
Kevin och Leo bakar pepparkakor.

och här är några av dom färdiga pepparkakorna:
Här är några av dom färdiga pepparkakorna.

Ja det va våran lilla mysiga helg.

Idag är det måndag o det känns tungt att det är en ny vecka. Jobbade bara halva dagen idag o det räckte gott o väl, ser dock inte fram emot resten av veckan. Bara längtar efter julledigt.. men sen då?? :-(

Var på utvecklingssamtal med Kevin på hans dagis idag. Fick bara höra en massa bra saker om honom. Hur snäll han är o ordentlig, att han har utvecklas otroligt mycket den senaste tiden och att han är väldigt omtyckt bland dom andra barnen. Kul det är att höra sånt.. *lite skryt* :-)

Träffade min vän Madeleine på stan idag efter jobbet, vi gick till ett mysigt fik/matställe o satt o pratade en stund. Jag är så glad att jag lärt känna henne, en riktigt underbar vän. Det va längesen jag hade nån att umgås med o som man kan prata med o bara känna sej bekväm i sällskap med. Tack för att du finns gumman! :-)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det låter som om du haft en riktigt mysig helg! Vad fint pepparkakshuset blev! Och pepparkakorna ser goda ut! =) Vad söta barnen är när de sitter o bakar peppakakorna! Tänker på dig gumman! Många kramar!

2008-12-08 @ 21:31:53
Postat av: Cissi

Det låter som om du haft en riktigt mysig helg! Vad fint pepparkakshuset blev! Och pepparkakorna ser goda ut! =) Vad söta barnen är när de sitter o bakar peppakakorna! Tänker på dig gumman! Många kramar!

2008-12-08 @ 21:33:21
Postat av: Madeleine

Vilka fina bilder du har lagt in gumman. Fint pyssel

Nu har jag fått reda på vart pengarna tagit vägen. Hotellet som dragit dubbelt.. grrr

Du vet du vad? Du är en underbar vän du med! Hoppas vi syns snart igen!!

Kram Madeleine

2008-12-08 @ 23:24:14
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Syster

Grymma snögubbar Leo har gjort... ;)

2008-12-09 @ 18:11:26
Postat av: Carita

Godkväll!



Åh vilket fint julpyssel ni gjort. Kul att träffa en vän och pyssla och töla bort ett par timmar, det är sånt man behöver ibland. :-)



Du har fått en nominering i nobelpriset i mammakunskap på min blogg, kika gärna in. :-)



Ha en fortsatt trevlig kväll. kram

2008-12-10 @ 23:10:42
URL: http://imraskrypin.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej Jennie! Tack för din beställning! =) Va roligt att du skaffat en blogg. Det ska bli spännande att följa den. Hur är det med er annars? Det va ju såå länge sen vi sågs sist. Har du tagit upp starta eget tankarna igen? Tusen kramar Therese

2008-12-12 @ 08:44:17
URL: http://www.coozy.se/blogg
Postat av: Jenny

ååh vad snyggt julpyssel!!

Å snyggt hus!!!!!

:)

2008-12-13 @ 21:24:22
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0