Julstämning och Lussekattsbak

Julstämningen har infunnit sig här hemma. Satte upp gardiner, la fram dukar och alla ljustakar/stjärnor i helgen. Riktigt mysigt, älskar julen!!
Vi bakade även lussekatter med barnen.

Julbak med barnen

Idag har jag provat ett annat recept på lussekatterna, plus att ja gjorde på ett annat sätt.
Dom blev jättegoda o jag hoppas dom fortsätter vara så saftiga :)

Lussemissar

Receptet hittar ni här på Ica. Jag blandade ner saffranet i det smälta smöret, då kommer smaken fram bättre och russinen la jag i blöt innan. Dom suger tydligen åt sig mycket av bullarnas saftighet när man gräddar dom annars.

På Toys´r´us möts man har dessa härliga mästerverk! :-)

Giraffer i mängder

Nu ska snart barnen hämtas, blir en liten promenad i kylan med andra ord. Hoppas man inte fryser fast.

Kram!!

Kommentarer
Postat av: ✫ Jenny Ölmebo ✫ Fru & 4 barnsmorsa ♥

Härligt :) mm visst e det roligt att julpyssla med banrne :)

Åh de såg riktigt goda ut :) Förutom russin :)



Ah så söta giraff teckningar :)



Kram

2010-11-30 @ 12:34:48
URL: http://jennyolmebo.blogg.se/
Postat av: ✫ Jenny Ölmebo ✫ Fru & 4 barnsmorsa ♥

Härligt :) mm visst e det roligt att julpyssla med banrne :)

Åh de såg riktigt goda ut :) Förutom russin :)



Ah så söta giraff teckningar :)



Kram

2010-11-30 @ 12:35:35
URL: http://jennyolmebo.blogg.se/
Postat av: Syrran

Vilken dröm! Girafferna, alltså... ;)

Kissarna ser också goda ut. Får komma o provsmaka så att jag vet vilket recept som är bäst!



Kramis



Ps. Håller med Jenny om russinen

2010-11-30 @ 17:22:19
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0