Min rosa gosse

Ett litet glädjetjut över att jag äntligen får tillbax på skatten!! Jag tror det är första gången, annars har jag bara fått betala tillbaka.. gött mos. Får gå till semesterkassan så vi kan hitta på lite roligt i sommar :-)

Var ute till Maxi igår och barnen fick nya skor.
Leo hittade ett par glittriga Hello Kitty skor som han blev väldigt förtjust i. Jag visade honom en massa andra fina skor, men han var bestämd på att han skulle ha dom. Så ja.. vad gör man, klart vår lilla gosse ska få ha rosaglittriga hello kitty skor om han så gärna vill :-) Vad spelar det för roll egentligen? han tycker om rosa vår grabb, skulle gärna vilja ha rosa väggar i sitt rum oxå.

Glittrigt

Vad tycker ni? skulle ni köpt rosa skor/kläder till er pojk?

Ska inta soffan, Desperate Houswifes börjar strax...

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag tycker Leo är cool =)

2010-03-23 @ 20:55:23
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Jenny Ölmebo

mm gött å få tebax pengar :)



hehe sött då :)

kramis

2010-03-23 @ 20:57:17
URL: http://familjenav6.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart han ska få ha rosa skor på sig om han vill. Godingen då!Kram

2010-03-23 @ 22:51:46
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Maddä

Hello Kitty :D åhhh bra av Leo älskar själv katten (:

2010-03-24 @ 12:15:41
Postat av: Mamma()Mormor

Ser här ett klart släktdrag mellan mamma o son -då rosa-blommiga byxor- nu rosa skor!!

2010-03-24 @ 20:54:27
Postat av: Carita

Hej!



Vad glad jag blir av att se att fler kan tänka sig köpa det barnen vill ha och inte försöker stoppa in dem i ett fack där det inte är tillåtet för tex pojkar att ha rosa.

Klart att han ska ha de skorna han vill. Min Anton han älskar färger och har lika gärna rosa som blått. Ibland är det svårt att gå emot strömmen och jag lyckas inte alltid men jobbar med det. Vet inte om jag skulle låta mina grabbar gå i klänning i dagis/skola. För min egen del gör det inget men jag skulle vara rädd för om de skulle bli retade.



Jag älskar att prata och läsa om genus och har gjort arbeten i skolan om det. Det är ett viktigt arbete vi har att hjälpa våra barn att få bli de personer som de vill bli utan att de formas av omgivningen, jättesvårt.



Oj detta blev långt men det är ett ämne jag brinner för. :-)



Jag får passa på att önska er en riktigt Glad Påsk. Ta hand om varandra. kram

2010-04-02 @ 08:19:40
URL: http://imraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0