Årets första


Flugan Bertil

Jag såg nyss årets första fluga som har vaknat till liv hemma hos oss. Är inte det ett härligt vårtecken så säg :-)
Det för mig vidare till tankar när jag och min syster var små. Vi byggde små hus av bigpak lådor och lät flugorna bo där, gjorde det hemtrevligt med gräs och socker. Sen döpte vi alla till Bertil. Vilka ideér man har när man är liten.
(inga flugor kom till skada)

Jag har bakat en kladdkaka som jag tänkte ta en smakbit på nu, en kopp kaffe till det blir perfekt :-) Solen lyser så gött.. man kanske skulle sätta sig på balkongen.

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Bertil =)

2010-03-10 @ 15:13:04
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Cissi

Igår hade en fluga hittat in även till oss. Då fick jag också vår/sommarkänslor, härligt!! =)



Lät helt underbart att sitta på balkongen o dricka kaffe! =)



Kram på dig vännen!

2010-03-11 @ 08:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0