Mosig i huvvet...

Nu har jag jobbat två nätter och är ledig fram till fredag. Jag har äntligen fått igång så jag kan köra internet från mobilen till datorn. Så nu kan jag ta med datorn till jobbet o sitta o surfa där utan problem, skönt. Man måste hitta nya sätt att roa sig på, tv och film börjar bli lite töligt o böcker kan man inte läsa hela natten utan att somna ;-)

Jag har suttit o roat mig på denna sida inatt. Finns många roliga och pinsamma sms där som kommit helt fel.

Idag känner jag mig lite mosig huvvet. Jag har bara sovit en timme efter nattens pass. Skulle iväg och lämna blod kl 10.45. Dom hade tydligen brist på blod nu så jag ville inte ringa o ändra tiden heller. Det får gå, jag får ju sova inatt.

Ska försöka komma iväg o handla sen oxå, det är brist på mat här hemma just nu o det värsta som finns är ju att behöva åka o småhandla var eviga dag. Så det får bli till att sätta sig o göra ett matschema för en vecka framåt.

Här kommer lite kul hjärngympa för er:

Från Cambridge University .

image001

Enadst smtara mäsnknior kan lsäa dteta.

Olny srmat poelpe can raed tihs.
I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on  !!

 

ALZHEIMERS’ ÖGON TEST

image002

Räkna alla ‘ F ‘ i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS…
(läs nedan)

Hur många ?


image003


LÄS DET IGEN !
Gå upp och läs texten igen och hitta alla 6 F’ innan du rullar ner..

Anledningen är den här.
Hjärnan ser inte ordet ’OF’.

image004

Ofattbart eller hur? Gå tillbaks och titta igen!!
Alla som räknar alla 6 ‘F’ första gången är ett geni.

Tre är normalt, fyra är ganska unikt.

image005

Troligtvis sa du ‘A bird in the bush,’! och. …….
om det var DET du sa, så missade du att de
att ordet THE är skrivet två gånger!
Tyvärr, titta igen.

Låt oss nu leka med ord.

Vad ser du?

image006


I svart
kan du läsa ordet GOOD (god), i vitt ordet EVIL (ond) (inuti varje svart bokstav finns en vit). Det är också väldigt psykologiskt, då det visualiserar konceptet att det goda kan inte existera utan det onda (eller frånvaron av godhet är ondska).



Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du har det lugnt och skönt nu när du är ledig!

Haha, den sidan med sms som kommit fel var ju hur rolig som helst =) Jag och Martin satt o asgarvade igår när vi läste. Fy vad pinsamt med vissa sms!! =)

Kram

2010-01-14 @ 11:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0