Ute på jakt

Idag har jag och barnen varit ute på jakt, spad-jakt. Det är så bra här på kbab, Långtäppan, för dom hänger ut snöskyfflar som man kan låna. Det är bara det att dom lyckas försvinna på nåt mystiskt sätt. Jag tror det finns ett tiotal bara här på nedre Långtäppan, men inte en enda i syne, verkar som om nån håller på dom hela dagarna *arg* Så jag har letat o letat överallt, men det finns ju inte snöskyfflar att köpa nånstans, det enda jag hittar här såna spadar som man gräver med i marken.. Jaja.. Leo hittade en iaf, så jag får väl låna den i brist på annat.

Annars har vi bakat lite här idag. Matbröd och Nougatkladdkaka. Jättegott blev det. Mamma ville ha receptet på kladdkakan, så jag lägger ut det här, om det skulle va nån mer som vill prova den.
Receptet kommer från denna bok:

Goda recept        Nougatkladdkaka

Finns även på tasteline.se
Nougatkladdkaka

Imorron börjar jag jobba igen, känns som det va evigheter sen även om veckan gått så fort. Man hinner inte med hälften av det man planerar att hinna med. Eller så är jag inte tillräckligt effektiv.. det är nog där skon klämmer ;-) Jag skulle behöva ett schema på vad jag ska göra dag för dag, annars svävar jag bara runt o får inte nåt gjort.

Soffan, en bit kladdkaka o lite fanta väntar mig nu.

Ha det gott!!

Kram!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad kladdig och god kakan ser ut!! Du är så duktig so bakar och håller på. Vad blev det för matbröd då? Kram

2010-02-21 @ 22:53:20
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennie

Madde: Det blev rågsiktsbullar :-) mycket goda.

2010-02-22 @ 13:58:58
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

Åh va gott det lät

2010-02-25 @ 10:15:49
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0