Bara att vända o åka hem

Sitter o väntar på att Lasagnen ska bli klar, den står i ugnen o luktar gott. Hade lite riven morot i denna gång, blir nog gott.. o så lite Keso till sen.. mumsigt.
Igår lyckades jag svänga ihop en egen kycklinggryta av det som fanns hemma, den blev faktiskt riktigt god :-)
Annars är jag rätt mycket för recept, men kul när man kan komma på nåt eget.

Lyckad gryta

Igår gjorde vi även semlor. Mamma hade bakat semlebullar (eller va heter det?) så vi fick några med oss hem. Jag är inte så förstjust i semlor, pga grädden o mandelmassan. Men vi skippade mandelmassan o så hade jag i vaniljsocker i grädden, då gick det faktiskt att äta till slut, o så måste man ju inte ha så mycket grädde på :-)

Semlisar

Idag när jag skulle hämta Kevin o kom till skolan så ville han följa med en kompis hem istället, så det var bara för mig att vända tillbax själv :-) Man får passa på när båda inte har fritids efter skolan o det passar bra in för båda. Kul att han har kompisar som han vill följa med. Leo o jag fick skotta snö istället, eller jag skottade o Leo simmade runt i alla snö som kommit. Sen skjutsade vi iväg Patric till jobbet. Hann även med lite handling. Fast jag glömde hälften o var tvungen att springa in en gång till.. haha..

Näe om man skulle ta o ta hand om lite disk innan maten är klar, det brukar va så töligt att göra det när man ätit o är mätt o trött :-)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är inte roligt med disk. Va roligt att Kevin har kompisar ;) Kram

2010-02-19 @ 21:27:01
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad kul att Kevin ville följa med sin kompis hem =)



Och vad duktig du verkar vara på att laga mat!

Kram

2010-02-19 @ 23:03:46
Postat av: FLOOSAN

tack snälla! nu mår jag bättre..

Kram

2010-02-20 @ 10:51:29
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Mamma//Mormor

Va bra att semlebullarna var goda!!

Kram. :))

2010-02-20 @ 21:48:10
Postat av: jenny Ölmebo

åh semlorna ser verkligen goda ut :)

2010-02-21 @ 14:48:36
URL: http://familjenav6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0