Ett skrik på hjälp

Så är man klar med första jobbarnatten för veckan. Ska jobba inatt oxå sen är jag ledig fram till fredag.
Har jobbig huvudvärk som inte vill ge med sig. Började igår kväll, fick såndär härlig migränhuvudvärk. Man känner när den börjar smyga sig på o då vet man att det är kört. Sen har jag gått med nån tryckande huvudvärk hela dagen idag.. jaja.. det går väl över.

Igår var jag ute på katt-i-ett-träd-räddning. Jag släppte ut katterna innan jag gick o hämtade barnen på dagis/fritids. När vi kom hem gick vi över till en kompis till barnen, dom ville leka en stund innan vi skulle vidare till Kevins idrott. Jag ropade en gång innan vi åkte till idrotten, men ingen katt kom. Sen när vi kom hem runt kl 19 så var det bara Lurpan som hade kommit hem.
Jag gick upp i skogen där jag vet att Gos brukar vara o ropade. Hörde då ett svagt jamande men det va ingen som kom. Jag tänkte att han säkert hade fastnat i sitt halsband, så det va bara att börja knalla in i skogen, i mörkret o leta. Gos skrek o det hördes att han hade jamade på hjälp. Tillslut hittar jag honom högt uppe i en tall... Hur får man ner en katt från en tall??
Inga grenar längst ner så han kunde inte klättra ner. Jag fick ställa mig o locka på honom, så tillslut hoppade han ner.. Så nu går han runt med lite rivsår på nosen.
Jag undrar om han lärt sig nu att inte klättra för högt upp i träden ;-)

Just nu sitter Leo i soffan o tittar på golf. Han blev jätteglad när han såg att kanal12 visade golf.. ska man bli rädd?! *s*
Kevin sitter i köket o skriver på sin önskelista till tomten, den blir låång.. tror aldrig den tar slut :-)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad jobbigt med huvudvärken! Hoppas den gett med sig nu!

Åh, stackars kisse!! Vilken tur att du hittade honom!

Hoppas det går bra att jobba inatt! Tänker på dig! Kramar!

2009-11-10 @ 21:07:56
Postat av: Syrran

Stackars Gos :( Han som är så klen... Skönt att han är hemma i trygghet igen. Kram

2009-11-11 @ 17:10:51
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0