Är det dags nu?!

Ja, är det dags nu att börja återuppta bloggskrivandet?? Jo jag tror det. Jag ska åtminstone göra ett försök.
Jag har saknat att skriva o lägga ut roliga bilder som man hittar på vägen genom livet, att få skriva av sig lite tankar o känslor, men orken o motivationen har inte riktigt funnits där på ett tag nu.

Nu har vi kommit iordning i vårt nya hem, lite tavlor, speglar o sånt som ska upp, men i stort sett är det klart, o det känns så oerhört bra. Vi har fått vårt lilla "hus" med vår lilla trädgård o det är precis lagom för oss. Det känns mer eget här och barnen stormtrivs verkligen. Lyckan man ser i deras små kroppar, lättnaden hos dom, att dom lätt kan ta sig ut själva medans vi fortfarande bara är en dörröppning ifrån, det märks mest på Kevin.

Jag har gjort mig ett eget litet krypin, där jag kan sitta o göra smycken, scrappa o pyssla med det jag vill.
Vi har nämligen ett litet inneförråd. Där har jag ställt in ett skrivbord så jag kan sitta ifred o man slipper tänka på att man måste plocka fram o plocka undan, utan det finns där jämt o det är bara att gå o sätta sig när man har tid o lust. Annars har det mest blivit så att man tänker att man inte orkar plocka fram allt o sen plocka undan allt för att man måste sitta i köket.


Pysselrum

Jag har lyckats scrappa ihop två kort, men dom kan jag inte visa här än tyvärr. Återkommer med det när dom är framme hos mottagaren ;-)

Nu är det en liten goding som vill spela Kalle Kunskap så han ska väl få göra det en stund :-)
Godingen heter Leo o är hemma med mig denna vecka då jag är ledig.

Kram!!

Kommentarer
Postat av: FLOOSAN- LIVET SOM MAMMA

Skönt att ni börjar komma till rätta och att ni trivs

2009-11-06 @ 11:16:30
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Syster

Äntligen =) Jag har saknat att läsa här sååå mycket. Ser ju riktigt mysigt ut i förrådet! Vi måste ses o scrappa lite ihop snart! Julkort kanske?

Kramis

2009-11-06 @ 13:44:41
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Carita

Hej, vad kul att du börjat blogga igen. Hoppas allt är bra med er. Vad härligt med en liten pysselvrå, det är en stor dröm för mig med men just nu finns det ingen plats i huset för det. Skulle vara kul att se dina smycken, jag har bara gjort några egna men det är så kul. :-)



Visst är det härligt när man har egen ingång och barnen lätt kan ta sig ut och leka. Guldvärt. :-)



Ha det så bra. kram

2009-11-13 @ 07:01:46
URL: http://imraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0