En natt på sjukhuset

Inatt har jag suttit vak på sjukhuset, det va en låång natt. Tjejen jag sitter hos hade svullnat upp i luftvägarna så dom ville ha kvar henne över natten. Det va en tuff natt, mycket trotsande o bråkande. Kände mej inte tillräckligt erfaren att vara ensam personal i en sån miljö, jag känner att jag inte känner henne tillräckligt väl än, men det gick väl till slut efter mycket testande från hennes sida. Att sitta i sjukhuskorridoren i strejk är jättekul :-)

Nu är jag trött, har sovit 2½ -3 timmar idag.. men nu är jag långledig i 8 dagar, det känns välbehövligt. Det har varit endel ångest under dom är två veckorna.

Har varit till kuratorn idag för ett snabbsamtal o sen till läkaren, tyvärr samma jag hade sist, tyckte inte så bra om honom om ni minns det.. men nu mår jag betydligt bättre så det va lite lättare. Han tyckte iaf att det va kul att se att jag mådde bättre än sist vi sågs.

Hade en fin födelsedag i onsdags, sov dock bort en hel del av den. Sambon o barnen kom in med presenter o en muffins med ljus i, mysigt. Leo hade lovat att sjunga för mej, men han blev lite blyg.. däremot kom det härlig sång ifrån båda barnen senare på dagen :-)
Fick en wii fit, så nu får jag börja träna lite.. det va riktigt kul o man kan ställa in hur mycket man vill gå upp/ner o hur många veckor det ska ta, så man har ett mål. Vi får väl se hur det går med det :-) Den räknar oxå ut, genom att man får genomgå lite olika tester hur gammal man är.. o jag är.. hrm.. 42 år... shit.. haha.. o min balans var inte alls så bra, men det visste jag ju redan :-)
Barnen hade ritat fina teckningar, dom är så söta.
På kvällen åt vi pizza o tårta, mina älsklingar hade satt 27 ljus i tårtan o sjöng så fint!!


Imorron blir det kalas, mamma, pappa, syrran, Jan o farmor kommer.. mysigt :-) Jag är mycket nyfiken på vad syrran har köpt.. det är tydligen nåt stort.. hmm... *funderar*

Hämtade även mina slipade solglasögon idag.. blev riktigt nöjd, såå skönt att se när man har solglasögon på sig *s* Har ju provat det här med linser, men trivs inte riktigt med det, o tycker väl inte att jag passar utan glasögon heller.. mmm.. vi får se.. ibland vore det skönt att slippa glasögon..

Gjorde en egen variant av ugnsfalukorv idag.. blev riktgit gott.
Hade senap, ketchup, o tomat i.. sen hällde jag över creme bonjour, tomat o basilika över o avslutade med ost..


Leo är väldigt rolig.. eller konstig?! han tycker det är jättegott att smaka på falukorven som blir över när man gör dom där skårorna.. men sen när vi ska sätta oss o äta, då tycker han helt plötsligt inte om korv längre.. han är bra skum ibland ;-) får väl ge han rå korv framöver så kanske han äter..

Nu blir det nog till att se lite närmare på kudden.. ska bli skönt att få sova hemma inatt.. man uppskattar verkligen sängen o sällskapet när man jobbar natten :-)

Kram på er!! 

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis på födelsedagen i efterskott =)

2009-05-16 @ 13:28:06
URL: http://matildasmammut.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken fin tårta dem fixat åt dig! Och den där varianten på falukorven lät väldigt god :)



Va bra att du mår bättre nu då! Gött att vara ledig i 8 dagar! Borde vi kunan få till en träff!



Kram Madeleine

2009-05-16 @ 18:20:26
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Cissi

Kul att födelsedagen blev så lyckad! =)

Lät som om du blev ordentligt uppvaktad. Det är du värd!

Duktig du är som fixade natten på sjukhuset!

Hoppas att du kan njuta av ledigheten nu.

Kramar!

2009-05-18 @ 09:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0