Sova o få betalt

Nu tror ni väl säkert att min blogg dött.. jag har inte skrivit på jääättelänge.
Förra veckan hade jag min "jobbiga" jobbar vecka, fem nätter.
Jobbet tar väldigt mycket kraft från mej, inte för att det är jobbigt att jobba natt, men ångesten smyger sig gärna på o tankarna snurrar i 120. Det är svårt att slappna av o det blir svårt att få saker gjort.
Huvudvärken har även kommit tillbaka, det är som migrän (tror ja) o är riktigt jobbigt. Har även svårt att somna för jag ligger o tänker på ALLT mellan himmel o jord.

Jag skulle egentligen sitta på jobbet nu, men när jag kom dit ikväll så undrade dom vad jag gjorde där o om ingen hade ringt till mig?! Näee sa jag förvånat.. då visade det sig att hon jag sitter hos ska iväg till Örebro för undersökning o kommer hem imorron igen. Dom var kort om folk idag o hade varit väldgit stressade så det hade helt enkelt brustit i kommunikationen. Så blir det ibland. Dom bjöd mej på glass o så får jag ju faktiskt betalt för denna natten ändå.

Igår var jag o barnen iväg till stranden o badade, mamma/mormor var med. Det va jättemysigt, men liite för kallt i vattnet för min smak. Jag gick ut till hälften sen fick det räcka med fot o benbad ;-) Barnen däremot härjade runt i vattnet o hade knappt tid att komma upp o värma sig fastän dom huttrade o skakade tänder. Mamma var faktiskt oxå i o doppade sig :-)

Badgrabbarna

Idag har barnen varit på dagis o sen hämtade jag dom lite tidigare. Vi åkte iväg till Madeleine o pojkarna, dom har nämligen pool. När jag sa att vi skulle åka dit o bada så jublade dom. Det va dock lite kallt för mina pojkar, mest för Leo, så det blev mer lek inne än bad. Så fick vi mammor sitta o prata lite oxå, alltid lika trevligt :-)

Midsommar firade vi hemma eftersom både jag o P jobbade. Vi grillade lite kycklingspett ute i den stora gemensamma "gårdsgrillen" eller vad man ska kalla den. Det va lungt o skönt o alldeles lagom.

Nu har jag snart min långledighet igen, bara imorron natt kvar. Fint väder ska det bli oxå har jag hört :-) underbart.. synd bara att inte älskligen har semester än.

Nu ska jag ta lite te o mackor, mysa i soffan. Antar att jag kommer få en liten Gos i knät oxå. Han tycker fortfarande att det är lite jobbigt när jag åker o jobbar, han blir lixom orolig o följer efter mej, för han märker när jag ska iväg. Sen blir han jätteglad när jag kommer hem på morronen.


Kram!!

Kommentarer
Postat av: Mia

gud va tiden går fort, både barn o katt är ju stora nu =D kram

2009-06-25 @ 11:08:49
URL: http://matildasmammut.blogg.se/
Postat av: Mamma/Mormor

Det var lite kallt men ändå lite gött med första doppet i Örsholms badet!! sedan blev det fler dopp fast då i Björnrukan i Väse!!

2009-06-26 @ 23:59:57
Postat av: Cissi

Härligt med bad! =)

Eller ja, bad och bad, doppande för din del ;-)

Kan tänka mig att pojkarna älskar att leka i vattnet =)

Kram!

2009-06-30 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0