Giraffer o simning

Åh så skönt det är med fredag, slappna av o må bra ett tag.

Idag har pappa varit här med vårat nya köksbord o stolar. Vi fick det av mamma i julklapp, hon skulle köpa nytt så då fick vi hennes :-) Det blev hur bra som helst. Skönt med ett fint o lagom stort bord. Det vi hade var alldeles för stort, eller för brett, o slitet.

Igår var jag iväg till badhuset o simmade, det var så skönt. Lite ovant att simma eftersom man inte simmat så mycket/långt på länge. Var där 1 timme eller nåt. Det va lungt o väldigt lite folk, så man kunde simma ifred. Ska försöka komma iväg o simma 1 gång i veckan, minst.

Måste bara visa vilka söta saker jag hittade igår på Pagoni.
Ett sött giraff-hänge:


o jättesöta giraff-pärlor:


Visst är dom fina?? -hihi-
Jo o sen hittade jag världens sötaste paraply på coop, bergvik:


Igår när jag hämtade Kevin o Leo på dagis berättade Leo att en pojk på hans avdelning hade bråkat med honom o det har hänt en gång tidigare oxå. Då frågar Kevin om pojken är kvar, men han hade gått hem, då säger han att han ska prata med "sture" imorron o säga att han inte får slå Leo. Det va så sött sagt tycker jag, att han ställer upp o skyddar sin lillebror.

Imorron ska vi på barnkalas, det känns jobbigt o nervöst för det kommer va många mammor som jag inte känner. Jag vet precis vilka känslor jag kommer ha o hur jag kommer nedvärdera mej själv o gå igenom detalj för detalj efteråt om det va nåt jag gjorde fel :-( Men det är ju en bra övning o det ska bli väldigt kul o träffa min kära vän M.

Nu ska jag nog hämta nåt att dricka o sätta mej i soffan. Kika lite let´s dance o invänta älsklingen som är på väg hem från jobbet.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh så sött sagt av storebror. Det är syskonkärlek det.

Du är allt girafftokig du ..

Det kommer gå bra imorgon vännen. Jag finns där för dig vännen.

Kram

2009-01-23 @ 21:50:20
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0