Spindlar överallt!!

I söndags hittade Kevin och Leo en spindel på kevins dörr, Kevin tog själv bort den (läs; dödade den), vilket jag inte trodde då han brukar va rädd för sånt, förra sommaren fick han ju panik av flugor :-) Iaf så har Leo gått runt ända sen dess o sett spindlar överallt.. minsta lilla ludd eller damm är en spindel o jag måste titta noga noga så det verkligen inte är en spindel, helst ska jag ta på den oxå för att vara på den säkra sidan *s* Jag kommer ihåg när Kevin va inne i en period då han var rädd för ludd, han blev livrädd om det kom i ludd från fötterna när han badade o dammråttor va hur läskigt som helst!! Vi får väl se hur länge det här håller i sig med Leo. Sen är han väldigt blodfixerad. Så fort han slår sej minsta lilla så undrar han om det kommer blod. På tal om att slå sig så snubblade han förut o slog i kinden, så nu har han ett blåmärke över kinden o lite på sidan över ögat, stackars liten.

Idag när jag hämtade Kevin på dagis började han klaga över magont, han såg verkligen risig ut o han jämrade sej o hade ont. Det går mycket magsjuka o förkylningar på dagis nu så jag tänkte att det va våran tur nu. Men det gav med sej här på kvällen. Han hade tydligen ätit fem!!! tallrikar med gröt till frukosten imorse så det var väl det som spökade. Inte konstigt kanske :-)

Tänkte jag skulle lägga ut en bild från när Kevin fyllde år:


Hulken-masken han fick, gissa om han va glad över den:


Har gjort ett par nya örhängen oxå:


Har även gjort ett halsband av samma sort, samma hänge fast det är ett halsband alltså :-)

På lördag, eventuellt/förhoppningsvis, får vi hem denna fina sideboard som vi ska köpa av syrran o hennes sambo. Blir fint i köket det, blir gott att få lite mer plats oxå, den vi har nu är mycket mindre alltså inte lika mycket plats att stuva undan saker på *s*... ja, här kommer bilden, lånad från ikeas hemsida:


Idag har jag iaf skickat in en ansökan om ett jobb som personlig assistent. Tyvärr va det väldigt många sökande, över 100 st, så det är väl ingen större risk att man får det. Det va ett vik. på 25h/veckan, dagtid o nån enstaka kväll/helg vid behov.
La även in en intresseanmälan på Frösunda assistans, när jag ändå va på g menar jag.

Tittade på heroes förut o åt denna goda macka med kallt o gott mango-iste.. mums :-)


Är så trött så trött idag så det får nog bli sängen nu.
Natti natti o kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Så ni har haft spindeljakt idag? Va goa dem är dina barn.

Man kan ju inte så nog avet om det är ludd eller spindel.



Va duktig du är på att göra smycken!!

Och på att söka jobb oxå!!

Smarrig mackan såg ut att var!

Kram Madeleine

2009-02-10 @ 22:11:54
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Syrran

Lääääskigt... Jag tycker ju allvarligt att du skulle sälja dina smycken - dom är så fina! Kram

2009-02-11 @ 19:11:11
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0