Nere på botten

där är jag just nu, det är mörkt här nere o det är svårt att hitta vägen ut.. man famlar runt o vet inte riktigt vart man ska ta vägen. Hela veckan har bara varit en massa ångest, tårar, trötthet, huvudvärk, spänningar..

Idag var nog kulmen på denna mörka period, det har varit en riktigt riktigt tuff dag. Ringde psykakuten idag eftersom jag inte får nån hjälp från öppenvården, inte mer än från min kurator, men bara en massa prat om samma saker om o om igen funkar inte just nu, jag är för långt ner. Dom/psykakuten hade en lucka så jag fick komma dit på en gång o prata med en läkare. Mycket känslor som skulle fram o det kändes som det äntligen va nån som förstod. Han sjukskrev mej denna vecka o nästa o så fick jag lite nya tabletter mot ångesten.

Sen har jag varit till SF-gruppen idag, även där va det väldigt jobbigt idag. Jag ser alltid fram emot att komma dit o jag tycker väldigt mycket om dom här timmarna vi är där, det är en trygg känsla att komma dit till dessa underbara människor som jag vet förstår o har det på ungefär samma sätt, det betyder mycket just nu. Men eftersom jag haft det väldigt jobbigt nu ett tag så blev det extra jobbigt när det kom till att prata om mej själv, bröt ihop o grät två gånger, den andra gången var värst, fick sån panik o kunde knappt andas, riktigt hemskt va det.. men det känns faktiskt mycket lättare nu. Jag behövde väl få den här vändpunkten.. få ut en massa känslor, inte bara låta dom ligga där inne o gro ensama, med ett kritiskt monster som härjar vilt, få släppa ut lite spänningar o ångest.
Annars gjorde vi lite avslappningsövningar, masserade varann med "piggiga"bollar o sånt.. jätteskönt.
Sånahär bollar:

Dom är jättesköna att massera fotsulorna med mot golvet, man blir jättelätt o avslappnad i foten :-)
sen är dom väldigt sköna att massera ryggen med, om man har nån som kan massera en oxå. Så jag har köpt två såna, en sån rund o sen en mer avlång.

Va även iväg till biblioteket o lånade lite cd-skivor med avlappningsmusik, tänkte försöka ta hand om mej själv lite den här veckan som jag får va hemma o även kämpa på o försöka söka lite jobb, göra lite framsteg helt enkelt.

Denna nalle är till min goa vän Madeleine som alltid finns där o stöttar, jag är så glad att jag har dej o den är självklart till alla andra goa människor runt mej som finns här o stöttar :-)



Nu hoppas jag att jag kan skriva lite mer glada inlägg framöver, det här blev väldigt lessamt känner jag :-)
Ska ge mej för ikväll o inta sängläge..

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Kraaaaaam

2009-02-27 @ 15:23:02
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Kram vännen

2009-03-04 @ 21:32:04
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0