Rättelse

Som min kära vän Cissi påpekade i mitt förra inlägg så var det ju självklart inte grannen vi tog in o klädde utan granen såklart. Hade väl varit lite vääl elakt att låta grannen stå i förrådet hela året helt näck.. speciellt när vi är relativt nyinflyttade här..hehe.. så fel det kan bli, får väl skylla på att jag skrev det på natten ;-)

Igår var jag och barnen till Madeleine och pojkarna. Hennes kusin o barn var oxå där. Vi hade det årliga julpysslet. Jättetrevligt hade vi det även om inte alla barn hade ro att sitta still o pyssla så länge. Jag tror att mina barn satt mest o längst, men då har dom en mamma som tycker det är superkul att pyssla :-p

Vi fortsatte med pysslandet här hemma idag oxå. Blev lite tomtar, girlanger o apelsiner med nejlikor i.

Julpyssel  (några är tom från förra året)


Julapelsiner

Min pappa ringde o chockade mig förut. Han är alltid så dålig på att önska sig saker till jul o födelsedagar, men nu hade han lyckats få ihop en rejäl lista.. helt otroligt ;-) då är det bara patric kvar som inte önskar sig nåt.

Ikväll blev det ett litet eget ihopplock av rester som fanns hemma i kyl o frys. Wokade ihop lite qournbitar, zuccini, tomat, purjolök, cream fraiche, mango chutney o sambal oelek. Till det blev det ris. Blev faktiskt riktigt gott :-)


Jag tror nog jag ska gå o slå in lite julklappar som kan få ligga under granen. Tror ni dom får vara ifred för mina nyfikna barn?!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hihi, ja det är ju faktiskt lite komiskt att en enda bokstav helt kan ändra betydelsen av ett ord =)

Lät mysigt med julpyssel, vilka fina saker ni har gjort!

Kram

2009-12-14 @ 14:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0