Tänder ett ljus

för Sabina som somnade in igår efter en lång o fantastisk kamp mot sin cancer :-( Började följa hennes blogg för inte så längesen, Sabinas kamp, genom Vimmelmammans blogg (som oxå skriver om sin cancer bla). Hon lämnade sina två döttrar och sin man o det känns så hemskt. Kan inte ens föreställa mej hur det måste va att få ett sånt hemskt besked, att man ska dö o måste lämna sina älskade, aldrig mer få träffa dom.. det gör ont inuti att tänka på det :-( Men nu får hon frid, hon slipper ha ont mer, jag hoppas hon kommer till en plats där hon kan vaka över sina älskade barn o sin man.

Idag måste jag verkligen städa, det ser hemskt ut här hemma.. fast jag känner att jag inte har nån motivation alls, får väl försöka gräva fram den på nåt sätt.

Imorron är det sf-gruppen igen o då ska vi stå o prata inför gruppen igen, jag tänkte att jag skulle berätta om mina barn, är redan nervös, men det kommer nog gå bra. Sen har vi uppehåll i två veckor.

På fredag ska jag gå brevid på mitt förhoppningsvis nya tillfälliga jobb :-) jag ska få gå brevid på kvällen för att lära känna tjejen som jag ska sitta hos på natten. Sen ska jag gå brevid en kväll o en natt nästa vecka. Så jag hoppas att vi ska komma överens så hon vill att jag ska sitta hos henne, för det är ju viktigt att hon känner sig trygg. Sen får vi se hur länge jobbet kommer bli, om det bara blir en kort tid eller om det blir över sommaren. Blir spännande, även om jag är sjukt nerövs :-(

Kanske ska se om man kan få i sig lite frukost.. har varit väldigt slarvig ett tag nu, svårt att få i sej frukost eller mat överhuvvetaget på dagen.. har en oro som jag inte riktigt kan släppa, känner mej rastlös o orolig, svårt att slappna av. Ingen motivation till nånting..

Hoppas ni får en bra dag!!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det går inte att föreställa sig hur det är at få en sådan dom. Är glad att jag och min nära och kära får vara friska!



Det kommer gå bra på SF gruppen i morgon ska du se. Du är duktig.

Detsamma gäller ditt nya jobb. Kommer gå galant där med. Jag tror på dig vet du.

Kram!!

2009-04-01 @ 12:55:48
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hittade en smoothie på en blogg nånstans som ska va bra att göra om man inte gillar att äta på morgonen. Har inte hunnit prova den själv än, för jag glömmer alltid köpa frukt :/ Testa den! Frukost är viktigt, gumman. Kramis



2 dl Vaniljyogurt

0,5-1 dl Fiberhavregryn

1 Banan

Lite frusen mango

Några frusna jordgubbar



Mixa allt tills det har blivit en jämn och fin drink. Häll upp i ett glas och njut.



Mängden och typen av frukt, är helt och hållet upp till dig själv, men jag tycker att banan bör vara med som grund. Sen kan man använda blåbär, hallon, björnbär eller vad man nu vill ha för frukter i.

2009-04-01 @ 15:00:09
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag håller tummarna för dig gumman, både imon och på fredag. Det kommer gå bra! Jag hejar på dig! =)

Du är bäst.

Kramar!!

2009-04-01 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0