Ömma rumpor

Idag är sista dagen på vårat jullov. Imorron börjar skolan och dagis igen, o jag ska jobba efter en veckas ledighet. Ska bli skönt att få tillbax lite vardag o rutiner, men samtidigt är det ju väldigt skönt att va ledig o ta dagen som den kommer :-)

Idag åkte vi ut till pappa o lånade skridskor till mig och barnen. Barnen busade en stund med Doriz innan vi vände tillbaka hem.

Vi åkte ner till färjestadskolan, där hade dom spolat is på fotbollsplan. Det va en väldigt bucklig is, men funkade kanon för oss vingliga nybörjare :-)
Jag har nog inte åkt skridskor sen jag gick på högstadiet, o det är ju ett tag sen. Började först med barnen som inte har åkt förut, tänkte att det blir nog lättast om jag hjälper dom när jag har skorna o står lite stadigare :-) Det gick riktigt bra, lite ömma rumpor har det blivit efter några fall, men det är ju sånt man får ta ;-) o när dom blivit lite vana o kunde glida runt lite själva satte jag oxå på mig skridskorna. Jag klarade iaf att hålla mig upprätt, så inga blåmärken på min rumpa inte :-)


Barn på hal is

Nu ska jag ställa mig o rulla köttbullar, inte så roligt men väldigt gott :-)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad härligt med skridskoåkning!

Du är en sån fin mamma som hittar på så mycket kul med dina sötisar! =)

2010-01-12 @ 10:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0