Jullov

Oj va längesen det va jag skrev här, kan väl säga att jag har haft jullov då :-)
Denna vecka är jag o barnen lediga. På måndag börjar skolan igen o leo börjar dagis. Vardagen är snart här igen o allt va det innebär. Vi har varit riktigt slappa här hemma ett tag, sovit länge på morronen o bara släpat runt. Kan vara skönt det oxå ibland.

Julen har varit bra, det va jätteskönt att fira julafton här hemma utan en massa stress, riktigt mysigt o skönt för barnen att slippa flänga runt. Fina julklappar har vi fått, orkar inte radda upp alla här, men endel kanske kommer i bild så småningom.

Nyår firades i min ensamhet på jobbet. Fick säga gott nytt år till mina älsklingar över telefon. Men det gick bra det oxå. Jag ska väl inte klaga när jag fick vara ledig över jul o jag har aldrig jobbat nyår förut heller. Blir lite extra peng oxå o det tackar man ju inte nej till :-)

I förrgår skjutsade ja ut barnen till Mormor o Jonny, dom spenderade natten där så jag o Patric fick lite egentid. Det behövdes, så skönt att bara ta det lugnt. Vi gick på stan o åt god mat i lugn o ro. Barnen tyckte det va jätteskoj att få åka ut dit o sova så det är ju inga som helst problem. Man behöver ta en paus ibland.

Idag har vi varit ute o åkt pulka en stund, men det är ju så attans kallt så man orkar ju inte vara ute så länge. Man fryser kinderna av sig. Men kul är det att åka iaf o vi har ju en så fin o stoor pulka backe jämt här nån minut bort. Har jag sagt att jag trivs här... ;-) 

Ska tipsa om en bra bok som jag köpte härom dagen. Har nog aldrig läst ut en bok så snabbt. Väldigt ledsam att läsa, men snacka om att vara stark. Tänk att förlora hela sin älskade familj bara sådär o sen kämpa så otroligt mycket för att hitta dom o få ett fint slut.

Svårt att sluta läsa

Jag tror att jag kanske ska försöka få lite gjort idag, det behöver plockar lite o dammsugas, det blir ju dammit så fort när man har små katter.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaaaa! Ett nytt inlägg! =) Den där boken har jag tänkt att köpa också, fast det har inte blivit av. Kramis

2010-01-08 @ 15:18:48
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas på att få se bilder på julklapparna =)

2010-01-09 @ 15:46:00
Postat av: Anonym

tack snälla, otroligt roligt!

2010-01-10 @ 13:42:14
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej gumman!

Det låter som om ni har haft sköna dagar, helt rätt!!

Och vad skönt att du och Patric fick lite tid för er själva, kan tänka mig att det behövs då och då. Skönt att barnen trivs så bra hos mormor.

Ta hand om dig! Kram!

2010-01-12 @ 10:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0