Ugglor i mossen

åh så underbart skönt att inte ugglan vann melodifestivalen, hade hon vunnit så hade jag nog lagt ner allt va melodifestivalen heter :-o men det va en bra låt som vann iaf, så det va väl bra.. får väl hoppas att det går bra i det stora sen oxå.

Idag har Kevin varit på barnkalas, alldeles själv för första gången :-) jag fick absolut inte vara kvar, så det va lite roligt. Jag tog med mej Leo o åkte till bergvik. Vi gick där o kikade lite, köpte korv med bröd, åkte byggare bob skopis o handlade lite lördagsmys. Skönt när man får lite egentid en o en.

Annars har det varit rätt lungt idag, åt lite pizza här förut.
Sitter o kikar runt lite på om man kanske skulle börja studera, ta tag i sitt liv o göra nåt. Jag har ju så dålig självkänsla så jag tror ju såklart inte att jag kommer klara av att plugga på högskolan :-( men samtidigt så vill jag ju bli nånting o kunna jobba med nåt som jag tycker är kul. Jobbet är ju ändå en väldigt stor del av livet. Tänkte ringa lite på måndag o se om man kunde få komma o prata med en studievägledare. Men först måste jag läsa upp betyg, så är det när man inte hade ork att lägga ner sig på skolan när man hade chansen :-(

Imorron tänkte jag att vi skulle göra en liten utflykt. Åka ut till skutberget o strosa runt lite o sen ta med varm oboy o smörgåsar, tror barnen skulle tycka att det va kul, det är ju fint där ute med vatten o allt.

o jag mitt pucko glömde ju såklart att köpa nässpray förut så nu sitter jag här o är jättetät i näsan... fy, inte kul alls.. kanske skulle springa över till syrran o se om hon har nåt på lager.. haha.. vi brukar bli lika beroende båda två när vi väl börjat med nässpray :-)

har ju föresten fått den första frågan om döden. det va kevin som frågade en kväll när jag hade nattat honom. Han undrade vart man tog vägen när man dör, o jag försökte förklara så pedagogiskt jag kunde. Han va lessen o sa att han inte ville att vi skulle dö. Lilla gubben, så mycket funderingar o inte är det lätt att förstå en sån stor sak när man är så liten, inte ens en annan kan ju riktigt förstå vad som kommer hända när man dör. Jag har väntat på den frågan o nu kom den, han har säkert gått o grubblat på den ett tag, det brukar va så med lilla Kevin :-)

Hoppas ni får en bra helg!!

kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Här finns det alltid nässpray =)

2009-03-15 @ 10:29:09
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hoppas ni kom iväg idag till skutberget!



Jasså du gillar inte ugglas. Tyckte låten var bra.. en stark text.



Ja det är mysigt med egen tid med barnen. Kevin börjar ju bli stora killen ju.



Kram på dig vännen!!

2009-03-15 @ 23:22:25
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0