En "utmaningsdag"

Det har det varit idag, ja.. :-)

Kl 11 hade jag en provträning på Nautilus inbokad. Va lite nervös innan måste jag säga, men när jag väl kom ner dit så gick det bra. En jättesnäll tjej hjälpte mej, vi gick igenom vad o hur jag ville träna, om det va några speciellt önskemål jag hade. Sen fick jag värma upp med en motionscykel medans hon gjorde ett träningsschema åt mig. Sen gick vi runt o provade alla maskinerna som hon hade valt ut. Det va riktigt skoj o tungt, det märks att man är otränad *s* lite jobbigt dock att gå runt där o vara synlig för alla andra, dock va det väldigt lite folk. Jobbigare kommer det väl bli nästa gång när man ska göra ett träningspass helt själv. Jag fick iaf en extra gratis provträning, som jag som sagt ska gå igenom själv. Gick iväg o simmade efteråt. Det va jättelite folk så det gick lätt att simma. Det är så tråkigt när det är mycket folk som är o simmar, blir ju kö i vattnet. När jag hade simmat klart gick jag över till lilla varma barnbasängen, där va det helt tomt, bara två mammor med sina bebisar som satt i trappan. Gick o la mej där en stund o bara slappade.. riktigt najs :-)

Sen kl 14 började det andra mötet med sf-gruppen. Spänd inför vad vi skulle göra idag. Vi fick jobba mycket med konstterapi. Jag fick riktigt ont i magen när jag hörde det. Har alltid tyckt att det är svårt att få ner känslor i färg o bild, har inte riktigt provat nån gång heller. Men det gick faktiskt förvånadsvärt lätt.. däremot är det ju alltid läskigt att andra ska se vad man har gjort. Så skulle vi såklart berätta inför dom andra vad vi hade målat o beskriva känslorna. Första beskrivningen (vi fick göra 3 omgångar) va riktigt jobbig, just att stå inför en grupp o prata samt att det handlar om en egna känslor va riktigt tufft.. va nära att börja gråta, dom andra omgångarna gick däremot lite bättre.
Tiden gick väldigt fort denna gång, o det är väl positivt. Ser faktiskt fram emot nästa gång. Det är så goa o härliga personer med oxå.

Nu har huvudvärken kommit tillbax igen... *argh* o imorron är det jobb... fy bubblan va det är ångestladdat just nu.. *vill inte vill inte* :-( Jag önskar att jag kunde va helt sjukskriven så jag kunde fokusera på enbart mej själv, det tar så mycket kraft o ork att gå runt o ha jobbångest dygnet runt. Men men... man får väl köra tills det inte går länger.. eller nåt :-)

Nu blir det soffan o smaska på lite gelegrodor som jag köpte förut.. måste ju få gotta sej när man varit så duktig idag :-p

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kramar om! att det ska vara så jobbigt att gå till jobbet. Du ska inte behöva känna så vännen.



Kram

2009-02-12 @ 22:17:27
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0