Barnkalas & pussritual

Igår var det alla ♥-dag, vi började dagen med att ha lite kalas för Kevin som fyllt år. Det va mamma (mormor), pappa (morfar), farmor (gammelfarmor) o syrran (moster) + sambo som kom hit. Det va riktigt trevligt o Kevin tyckte det va kul med alla presenter han fick. Vi åt kladdkakstårta, bullar o kex. Sen tog min mamma med sig barnen hem till sig så jag o P kunde gå ut o äta.

Tyvärr var vår favorit resturang, Alfie, fullbokad så vi gick till Munken istället (det är inte värt att lägga upp en länk till). Det va mycket folk men vi fick en liten mysig plats vid fönstret med soffa o fotölj. Det började bra o vi beställde in god mat. Men efter lång lång väntan på mat som ändå slutade med att vi fick fel + att det va så lite mat att man inte blev mätt så va vi rätt irriterade. Vi hade även ett par brevid oss som oxå va irriterade, dom fick oxå vänta på maten jättelänge, fick fel mat och hade en servitör som glömde bort dom hela tiden. Jag tror dom sa till om notan 2-3 gånger innan den tillslut kom. Vi hade det mysigt iaf o det va skönt att få va själva en stund, men dit går vi nog inte igen ;-)

Idag har vi iaf haft barnkalas, det blev riktigt lyckat. Allt som allt var vi 8 barn o dom hade så kul. Det va en bra samling barn o vi mammor hade oxå trevligt :-) det bästa va att jag inte alls kände av ångesten eller nåt.. så skönt. Hoppas alla andra oxå tyckte att det va trevligt.. sånt far alltid runt i mitt huvud.. hur alla andra uppfattade det hela o vad dom tyckte.. mitt lilla kritiska monster som sitter på axeln o säger dumma saker.
Barnen åt marängswiss (stavning?!), bullar o kex. Sen lektes det en massa o på slutet lekte vi lite "musikstop" o så blev det fiskedamm.

Kan ju säga att det såg ut som en orkan hade svept förbi i kevins rum när alla hade gått.. men det hör ju till när man har barnkalas *s* eller haft kompisar på besök.. nu är det iaf återställt :-)

Barnen somnade gott o varje kväll har Leo en liten pussritual med mig. Det är många pussar som ska avverkas innan vi kan säga gonatt. Det ska va en Stor puss, en liiiten puss, en puss för pappa, en för mamma, en för lillebror, en för storebror o så hittar han på en massa saker som man ska pussa för.. han är så go, man får passa på att ta emot så många pussar som man kan få medans man fortfarande får.. snart får man väl inga pussar alls av sina små godingar.
Kevin va nöjd med sitt kalas o tyckte det va jättekul, tackade så fint för alla presenter.

Patric o jag har ätit pizza ikväll o tittat på Patrik 1,5. Den va väldigt bra o slutade såklart lyckligt :-)
Nu får man väl snart ta o krypa till sängs om man ska orka upp imorron. Helgen har verkligen gått alldeles fööör fort.. har inte riktigt hunnit med att njuta av ledigheten.

Ska ta o lägga ut lite bilder oxå, men inte nu, är alldeles för trött.. kanske blir imorron.

Här kommer ett jättebra recept på kladdkaka, den blir supergod o den är så enkel att göra:
Kladdkaka

Sov gott!!
kram!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kan du inte ge det där kritik monstret sparken? Kalset var jätte trevligt!! Och jag trivdes där och barnen med!!



Trist att det inte var ngt bra på Munken. Synd att det inte fanns plats på Alfie. Där är det ju så himla bra.



Va go han är Leo som vill ha pusskalas innan han ska sova!!

En för lillebror? hm är det han själv han syftar på då? eller ngt han önskar sig? Ha ha



Jag vill oxå se Patrik 1,5. Har ni den hemma?



Kram

2009-02-16 @ 12:21:53
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: Birgit (mormor)

Trevligt med barnkalaset och att mina barnbarn följde med hem till Väse.

Kram på er alla!

2009-02-16 @ 18:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0