I´m not a papercup

Nu har jag kännt mig krasslig i flera dagar, lite ont i halsen, hängig o tung i huvvet. Jag har tagit sån där echinaforce eller va det heter som brukar mota förkylningar bra. Jag hoppas det inte blir värre än det är nu för det känns som man inte riktigt har tid att ligga i sängen o va sjuk just nu.

Idag passade vi iaf på att handla all julmat o dylikt. Skönt att ha det gjort o göra det innan alla andra oxå ska ut o trängas. Hatar att handla när det är för mycket folk, blir helt snurrig i huvvet o kan inte tänka klart. Vet inte om det har med min fobi att göra eller om "normala" människor oxå blir så ;-)

Jag har hittat en ny bästa vän, nämligen denna:

I´m not a papercup

Det är en kopp som ser ut precis som när man köper kaffe o tar med sig på tex mcdonalds o såna ställen, fast den är av porslin o locket är av silikon.
Den är perfekt när man vill ta med sig kaffet ut, i bilen eller om man bara vill att det ska hålla värmen lite extra länge. Jag använder den är hemma för när man springer runt o grejar här hemma så kan kaffet lätt bli kallt lite för fort. Den finns att köpa här bland annat.

Kevin tycker om att räkna matte o sitter just nu brevid mig o räknar matte med clementiner. Han vill att jag ska hitta på olika matteproblem som han ska lösa, tex. "Kevin har 8 clementiner. Leo får 5, hur mångar har Kevin kvar?". Jag vill verkligen att han ska tycka att matte är kul för jag vet själv hur jobbigt o tråkigt jag tyckte att matte va i skolan. Så här är det uppmuntran på hög nivå :-) Duktig är han oxå såklart!

Det är riktiga frukotmaner vi har här hemma. Det går åt såå mycket frukt så det är inte sant. Men jag klagar inte, frukt är ju nyttigt o bra. Bättre att dom äter det än bullar, kakor o sånt onyttigt :-)

Barnen är verkligen glada för den snö som har kommit. Leo vill ut så fort han vaknar på morronen. Han är ledig från dagis denna vecka. Idag har det blivit en hel del pulka åkning och vi har sån tur att vi har en liten backe precis utanför dörren så man ser dom o kan ha koll.

Nu är det snart dags för läggdags för dom små trollen.

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Å, en sån där mugg har jag kollat på, men inte fått tummen ur att köpa! Den är så cool =) Kul att Kevin tycker matte är kul (kan inte komma från våran släkt...). Säg till honom att det är viktigt att han inte hoppar av Matte B på gymnasiet ;)



Kramis

2009-12-16 @ 21:22:21
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du mår bättre snart gumman så du inte blir liggandes.

Vad bra den koppen verkar vara! =)

Låter mysigt med pulkaåkning!

Kram kram

2009-12-17 @ 10:09:24
Postat av: Floosan

jag har en sån kopp, hur perfa som helst för en kaffe beroende haha. Tipsade om den på bloggen för ett bra tag sen efter de blev den min bäste vän. Krya på dig!

2009-12-19 @ 17:10:12
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Floosan

tack snälla, hoppas du haft en mysig advent

2009-12-20 @ 22:06:18
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Anonym

saknar nytt i din blogg!!

2010-01-05 @ 22:31:26
Postat av: Syrran igen

Ni kanske ska komma på fika imorgon? ;)

2010-01-05 @ 23:21:25
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0