Trött, frusen o längtar efter snö

Konstig kombination kanske *funderar* :-)

Jag hatar att komma till jobbet på måndagar *muttrar* Det är typ 15 grader i rummet där jag sitter så man fryser ju halvt som halvt ihjäl *mera mutter* Jag får sitta med två stycken värmeelement runt om mej.. så får man sitta o vänta på att det ska bli lite varmt i rummet, som är väldigt väldigt stort.. det tar tiiid... Så, då har jag fått beklaga mej lite över det *fniss*

Idag har jag varit ruskigt trött.. är fortfarande trött, men nu får man iaf ligga i sängen o mysa så då är det lugnt.
Halvligger här i sängen o tittar på Sanna, shirley o sonjas julshow.. mysigt med lite julsånger.. o julstjärnan lyser i fönstret *myser*

Jag längtar efter snö.. mycket snö.. just nu är det så tråkigt ute.. grått o mörkt, jättetråkigt. Det kom jättestora snöflingor i morse, men dom smälte ju så fort dom nådde mark.. jag hoppas verkligen att det kommer snö snart. Det ligger en snowracer o en pulka i bilen som barnen (o jag?! :-o) bara väntar på att få använda.

Har varit med mamma o kikat på soffbord efter jobbet. Det va mamma som skulle ha ett nytt till sin nya lägenhet o vi hittade ett till slut, kommer bli jättefint. 
Det är bara så jobbigt att gå i dessa möbelaffärer o se alla fina fina möbler.. alla mysiga soffor o fina matsalsgrupper *vill ha*

Ikväll efter att barnen badat tar jag upp en liten Leo som är insvept i en handduk, han kramar om mej o gör en "nosgnugg" o säger "lilla lilla mamma" med supersöt röst.. snacka om att man smälter :-)

Nu sjunger dom "Oh holy night", den är ju så fin.
Ha det gott!!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Carita

Godkväll!



Usch vad jobbigt att behöva frysa på jobbet.Gubben min har det likadant, säger alltid att han fryser på sitt jobb. En annan går här hemma och tycker det är en bastu hela tiden. Skulle gärna ge bort endel av min värme till er som fryser.



Ja visst var det trist att inte snön fick ligga kvar, jag blev jätte besviken.



Nu har jag skrivit lite om adventssagan på min blogg och lagt in en bild på kalendern. :-)



Vad gulligt gjort av din lillkille Leo, visst smälter man när de är så underbara. :-)



Ha det så bra och ta hand om dig. kram

2008-12-01 @ 22:48:08
URL: http://imraskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0