Länge längesen...

var det jag skrev nåt här nu. Jag har knappt suttit nåt vid datorn sen förra gången jag skrev här heller dock. Det har varit fullt upp runt jul så jag har varken haft tid eller ork att sitta här. Men nu ska jag göra ett litet försök :-)

Vi har haft en bra jul. Vi har ätit gott o haft det mysigt. Barnen var så förväntansfulla på julafton o bara väntade på att tomten skulle komma.
Kl 12.30 kom vi hem till Svärmor, lämnade köttbullarna som vi gjort o lite julklappar. Framåt 13 började släkten (sambons) dyka in o vi högg in på julmaten. kl 15 va det som vanligt Kalle, börjar bli lite tråkigt, men barnen tycker det är kul o det är ju faktiskt tradition :-) Inte förens efter 17 dök tomten upp, han hade tydligen mycket att göra för han skulle egentligen komma vid 16. Det blev lite stressigt för vi skulle va ute hos min pappa kl 18. Tråkigt att stressa på julafton.
Runt 18.30 kom vi hem till pappa o hans fru + barn o så va min syster o hennes sambo där oxå. Tomten kom även där :-o o sen åt vi o umgicks.

På juldagen var vi till min släkt o åt julmat o sen på eftermiddagen o kvällen åkte vi hem till min mamma o delade julklappisar där med. Syrran+sambo var även med där :-)

Har fått jättefina julklappar som jag är så nöjd med, och barnen har varit jättenöjda dom med, dom har verkligen haft fullt upp att leka med allt fint dom fått! :-)

Det är så skönt att vara hemma, jag mår så mycket bättre då, jag kan slappna av o slipper tänka på allt jobbigt, men jag vet ju att det snart är tillbaka.. jag vill verkligen inte :-( *lessen*

Kände av ångesten riktigt mycket på juldagen när vi var till min släkt, jag känner mej alltid så misslyckad där, hatar verkligen mej själv o att jag inte kan vara "normal". Folk måste ju tycka att jag är jättekonstig o tråkig :-(

Nu ska vi, jag o sambon, snart sätta oss o kolla på Arn 2.

Orkar inte skriva så mycket mer idag, ska väl mysa ner mej i soffan o se om sambon är klar snart *väntar o väntar på filmen* :-)

Kram!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Låter bra att du har haft en bra jul gumman, synd att du inte mådde så bra på juldagen då..

Håller med om att det inte är kul att stressa på jul..

Kram

2008-12-27 @ 22:34:09
URL: http://maddesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0